ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

زیبایی!؟

سلام


به هنگام بازدید از یک بیمارستان روانى، از روان‌پزشک پرسیدم: شما چطور می‌فهمید که یک بیمار روانى، نیاز به بسترى شدن در بیمارستان دارد یا نه؟

روان‌پزشک گفت: ما وان حمام را پر از آب می‌کنیم و یک قاشق چایخورى، یک فنجان و یک سطل جلوى بیمار می‌گذاریم و از او می‌خواهیم که وان را خالى کند.
من گفتم: آهان! فهمیدم. آدم عادى باید سطل را بردارد چون بزرگ‌تر است.
روان‌پزشک گفت: نه! آدم عادى درپوش زیر آب وان را بر می‌دارد. شما می‌خواهید تخت‌تان کنار پنجره باشد؟

.

.

به قول دادو! امروز همه ی کارهایمان از نوع پیش پا افتاده بود ... کار مهمی که بتواند امروز را بنام خود ثبت بکند وجود نداشت ...

خانواده رفته اند سلطان سلیمون1


دیروز کتاب رمز داوینچی2 دن براون را تمام کردم


امروز فیلم "جهان"3 را دیدم


و


حالا! هم دارم درس، می خوانم" زمینه‌ها و اسباب چالش‌های حکومت امیرالمؤمنین - علیه السلام - و ارزیابی اقدامات حضرت در پنج سال خلافت".

 تأسیس شرطة الخمیس ( اولین نیروی انتظامی که نظم شهرها را بر عهده ‌داشت) از ابداعات مولاست.

 

 

.

توضیح نوشت:


1- مزار سلطان سلیمان : این مزار در روستای میان کوه واقع در 60 کیلومتری شمال خاوری تربت حیدریه قرار دارد. آرامگاه بنایی شکل گرفته از سنگ وآجر است. داخل بنا چهار ایوانی است که با ایجاد فیلپوش ها به هشت گوش تبدیل شده و استقرار گنبدی به صورت عرق چین را ممکن کرده است. سبک ساختمانی آرامگاه اواخر دوران صفویه را القا می کند.


2- رمز داوینچی: یک رمان کارآگاهی. ماجرای داستان حول یک تئوری خاص در مورد تاریخ مسیحیت می‌گردد که پیش از این کتاب نیز در موردش صحبت شده است و تاریخ‌دانانی با آن موافقند. گفته اند، کتاب «خون مقدس، جام مقدس» منبع اصلی براون برای این تئوری‌ بوده است. طبق این تئوری عیسی مسیح با مریم مجدلیه ازدواج کرده است و صاحب فرزند شده است و کلیسای کاتولیک و واتیکان با اطلاع از این قضایا قصد در پنهان کردن آن‌ها داشته‌اند. تئوری‌های مختلف دیگری نیز در این کتاب وجود دارند؛ مثلاً این که لئوناردو داوینچی همجنسگرا بوده است و نقاشی معروف «مونالیزا» در واقع پرتره داوینچی از خودش به شکل یک زن است.


3- فیلم سینمایی «جهان»:  از شبکه دو پخش ‌شد. این فیلم به کارگردانی دیه گوفاندوس محصول سال 2007 اسپانیا است و داستان درباره زندگی چند نفر در نقاط مختلف دنیاست و درکشان از هستی رابطه شان با آسمان  و ...

 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.