ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

نیایش

سلام


بارخدایا... از تو راه خیر را می طلبم که تو به آن آگاهی.

پس درود بفرست بر محمد و خاندان او و هرچه خیر است برای من مقدرفرمای.

 و به ما الهام کن شناختِ راهی را که باید اختیار کنیم و آن را وسیله ای ساز که به آنچه برای ما مقرر کرده ای راضی باشیم و در برابر حکم تو تسلیم شویم. پس غبار تردید از دل ما بزدای و ما را به یقینی چون یقین مخلصان یاری فرمای.


بارخدایا...برای ما مخواه که در شناخت آنچه برای ما گزیده ای عاجز آییم، آنگاه تقدیر تو را حقیر شماریم و آنچه را خشنودی تو در آن است مکروه داریم و به راهی رویم که ما را از سرانجام نیک دور دارد و به غیرِ عافیت نزدیک گرداند.


خداوندا، ناخشنودی ما را از قضای خود به خشنودی بدل فرمای و هرحکم تو را که دشوار می شماریم بر ما آسان گردان. در دل ما انداز که مطیع اراده و منقاد مشیت تو باشیم، تا در گزاردن هرکار که فرمان داده ای درآن شتاب ورزیم درنگ نکنیم و در هر کار که خواسته ای درنگ کنیم شتاب نورزیم و آنچه را که تو دوست می داری ناخوش نینگاریم و آنچه را تو ناخوش می داری اختیار نکنیم.


بارخدایا...کار ما را، به راهی انداز که فرجامش پسندیده تر بُوَد و سرانجامش بهتر. زیرا که تو عطایاى نفیس مى ‏دهى و نعمتهاى بزرگ مى ‏بخشى، و تو بر هر کار قدرت بى ‏پایان دارى ...انت علی کلّ شی ءٍ قدیر.

 




تکمیل نوشت:

اینجا نیایش هفتم صحیفه سجادیه است.


دعایى که حضرت امام سجاد علیه‌السلام هنگامى که برایشان مساله مهمى پیش مى‌آمد یا حادثه‏ و مشکلى رخ‏ مى‏‌داد یا غم و اندوهی به ایشان دست می‌داد، می‌خواندند.

 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.