ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

کفیرداری و کِـیـف کردن همطاف

 

سلام


 آدمیزاد با کسب تجربیات بسیار زیـاد، به این نتیجه رسیده است که هر چه به طبیعت نزدیک تر شود و از مواد طبیعی مصرف کند، سالم تر می ماند.

شخصاً، مدتهاست که مصرف نوشابه صنعتی ام، کم شده. البته هنـوز، گاه گاهی نوشابه لیمویی یا همان سِوِن آپ را همراه فست فودهای اهدایی! مصرف می کنم . تا این اواخر که به عنوان تشویق! از مربی آموزش شیرینی پزی ام، مقداری قارچ کفیر هدیه گرفتم.  آشنایی من با کفیر بر می گردد به سالیان دور که پزشکی، جهت تشویق من به خوردن شیر، با توجه به بدقلقی گوارشی ام، دوغ کفیر را تجویز نمود. آن سالها خیلی کم در بازار یافت می شد و مدتی بعد هم کُلَّهم نایاب شد. گویا امـــروزه برخی تولیدکنندگان لبنی، نوشیدنی کفیر هم به بازار ارائه کرده بیدند.

محصول تخمیری این موجودات زنده! ماستی تُرش مزه است که با افزودن نعناخشک و کمی نمک و آب می شود یه دوغ پر از خاصیت ویتامینه ( کفیر غنی از ویتامین های گروه B مثل B12, B1 و ویتامین K است که در عملکرد صحیح کلیه ها، کبد و سیستم عصبی نقش بسزایی دارند( .

طبق گفته گرامی مربی، هر ماه بر اثر رشد، حجم قارچ گل کلمی ام دوبرابر می شود... از الان منتظر افزایش حجمش هستم تا منم بعنوان هدیه بدهم به خانواده و دوستانم... بَه بَه هدیه سلامتی

 



تکمیل نوشت:


از نظر شکل ظاهری، تکه های قارچ کفیر ، شبیه به گل کلم و به رنگ سفید بوده و شیر را تخمیر و به ماست تبدیل می کند و خواص طبی بسیاری برای آن شمرده اند.  دانه‌های کفیر شامل باکتری‌ها و مخمرهای خاصی هستند که در واقع مسئول ایجاد طعم ترش و گازدار کفیر هستند.

احتمالاً واژه کفیر ترکیبی است از واژگان کف و شیر. همچنین احتمال دارد واژه کفیر از واژه  کِیف به معنی احساس لذت گرفته شده باشد. والاّ

گفته شده کفیر، حاوی پروتئین و بعضی اسیدهای آمینه ضروری است و با توجه به داشتن املاح مهم برای سلامتی از جمله منیزیم و کلسیم، برای جلوگیری از عوارض سیستم عصبی به آن لقب اکسیر سلامتی داده اند.

اعتقاد بر این است که مصرف کفیر ارتباط زیادی با طول عمر در قفقاز دارد. گویا، قفقازی ها به داشتن طول عمر بالای صد سال مشهورند.

 



اینجا هم توضیحات ویکی پدیا


و

+ مکمل تغذیه ای دیگری که به شدت در تقویت رشد موها و جلوگیری از سفیدی آنها موثر است؛ استفاده از دوغ کفیر است. دوغ کفیر در حال حاضر در بسیاری از سوپرمارکتها یافت می شود ولی طریقه ساخت خانگی آن تهیه قارچ کفیر و نگهداری آن در شیر به مدت دوازده تا بیست و چهار ساعت در جایی تاریک و دمای معمولی، و در ظرفی در بسته و غیر فلزیست. پس از طی شدن مدت زمان فوق، دوغی سرشار از ویتامین ب  را در اختیار دارید که نوشیدن روزانه یک لیوان از آن، تمام نیازهای بدنی شما را به ویتامینهای گروه ب تامین می کند و تاثیر بسزایی در تقویت رنگ و رشد موهایتان دارد. قارچ کفیر، قارچیست که در اثر نگهداری شیر در مشکهای چرمی و به مدت طولانی ایجاد می شود و دوغی با طعمی تند و خوش طعم ایجاد می کند که رمز جوانی و طول عمر مردمان صحرا نشین از جمله مردم قفقاز را در خود دارد.

راشین گوهرشاهی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.