ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

علی اوسط


سلام


به نام آرام دلهــــا

باز محتاج جملات شده ام. یه دل گرفته و کلی حرف ناگفته، فقط بالا رو نگاه می کنم  و هیچ ...در این زمانها صحیفه سجادیّه کمک بزرگیه برای منِ الکن


 جملات زیبا زیبا... درست همانهایی که باید گفته بشه



نیایش دوازدهم

ای خداوند،سه خصلت است که مرا باز می دارد تا از تو چیزی خواهم و تنها یک خصلت است که مرا برآن می دارد.

آن سه:ی کی فرمانی که داده ای و من در گزاردن آن درنگ کرده ام؛ دیگر، کاری که مرا از آن نهی فرموده ای و من در به جا آوردن آن شتابیده ام؛ سه دیگر، نعمتی که مرا ارزانی داشته ای و من در سپاس آن قصور ورزیده ام.

و اما آن یک خصلت که مرا وامی دارد تا از تو چیزی خواهم تفضل توست به کسی که روی به درگاه تو آرد و با امیدی نیکو به سوی تو آید، که هر احسان که کنی از روی تفضل است و هر نعمت که دهی بی هیچ سابقه.

و این منم، ای خداوند من،که بر درگاه عزِّ تو ایستاده ام،..........

......

ای خداوند،بر محمّد و خاندان او درود بفرست و حاجت من برآور، خواهش من روا فرمای، گناه من بیامرز، مرا از ترس ایمن گردان، که تو بر هر چیزی توانایی و این بر تو آسان است.

                                                                                               آمین یا ربَّ العالمین

 

 

 

پس نوشت:


*امام همام زین العابدین و سیّدالساجدین، علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب به سال سی و هفتم یا سی و هشتم هجری در مدینه ولادت یافتند.اگر تولد امام را در سال سی و هشت بدانیم،پس در واقعه کربلا جوانی 23 ساله بوده که به مشیت خداوندی از آن کشتار بی رحمانه به سلامت رسته تا چراغ خاندان امامت را افروخته نگه دارند.

 

**مادر گرامی آن امام بنابر مشهور، شهربانو دختر یزدگرد سوم ساسانی است.شهربانو را در زمان عثمان در زمره اسیران ایرانی به مدینه بردند و امیرالمومنین علی(ع) وی را برای فرزند خود حسین(ع) به زنی گرفت.

 

***درباره علی بن الحسین(ع) و مقام و منزلت والای او سخن بسیار گفته اند و صحیفه مبارکه سجادیّه و آن همه مواعظ و حِکَم که در مطاوی آن دعاها و مناجاتها آمده بهترین گواه بر جلالت قدر و علوّ مقام و رفعت منزلت او در زهد و عبادت و علم و حکمت است.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.