ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

رو به دَر تا که بشنود دیوار

ســلام


منبر از پشت شیشه ی مسجد

چشمش اُفتاد و دید چوبه ی دار

عصبی گشت و غیضی و غضبی

بانگ بر زد که ای خیانت کار

تو هم از اهل بیت ما بودی

سخت وحشی شدی و وحشت بار

نرده ی کعبه حرمتش کم بود؟

که شُدی دار شحنه، شرم بدار

  

ســلام


منبر از پشت شیشه ی مسجد

چشمش اُفتاد و دید چوبه ی دار

عصبی گشت و غیضی و غضبی

بانگ بر زد که ای خیانت کار

تو هم از اهل بیت ما بودی

سخت وحشی شدی و وحشت بار

نرده ی کعبه حرمتش کم بود؟

که شُدی دار شحنه، شرم بدار

ما سرو کارمان به صلح و صلاح

تو به جُرم و جنایتت سر و کار



دار، بعد از سلام و عرض ادب

وز گناه نکرده استغفار

گفت ما نیز خادم شرعیم

صورت اخیار گیر، یا اشرار

تو قلم می زنی و ما شمشیر

غِلظت از ما قضاوت از سرکار

تا نه فتوی دهند منبر و میز

دار کی می شود سر و سر دار

هر کجا پند و بند درماندند

نوبتِ دار می رسد ناچار

منبری را که گیر و دارش نیست

همه از دور و بر کنند فرار



باز منبر فرو نمی آمد

همچنان بر خر ِ ستیزه سوار

عاقبت دار هم ز جا در رفت

رو به دَر تا که بشنود دیوار

گفت اگر منبر تو منبر بود

کار مردم نمی کشید به دار


شـــهریار

نظرات 10 + ارسال نظر
باران شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 11:57

سلام
همین مثل خودمونه که به درمیگیم که دیوار بشنوه!؟
چقدرم کارابردداره
موفق باشی خانوم فعال

سلااام
کاربرد که داره زیاااد
و
متشکرم ( چوب کاری می فرمایین. فعالیت من نشسته کجا فعال بودن شما کجا)

مریم جمعه 15 خرداد 1394 ساعت 02:15

سلام همطاف جان خوبید ؟
ببم جان از وقتی زدید تو کار بیزینس کم پیدا شدید

سلام سلام
قضیه همون منور بودن مدیریت بلاگفا و لایه لایه بودن اسکای است
البته اعتراف می کنم برای چندتایی شدن وبلاگها رمز ورود و نام کاربری را قاطی کرده بودم. عذر تقصیر

مریم چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 14:15

سلام همطاف جان
عیدتون مبارک
آدرس بزرگ عزیز رو تو پیوندهای روزانه ی یاد دوست نوشتم

سلام سلام
تولد عید شما هم مبارکا
بلی بلی همان ابتدا در پیوندهایم ثبت شد. متشکرم

سهیل چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 11:37 http://sobhebahary.blogfa.com/

جناب بزرگ عزیز اعلام نموده که اسکای شده ولی آدرسش را نداده . آدرسش کجاست ؟

همشهری!!
خلاقیت هم نمی خواهد ها
دقیقا مثل خود شما کافیست آدرس بلاگفایی شان را بلاگ اسکایی سرچ کنید.
هرچند در پیوند های اینجا هم هست ها

سهیل چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 11:34 http://sobhebahary.blogfa.com/

سلام و وقت بخیر
اون وبلاگ اسکای در هنگامی که میخواستم برای همساده ها یک یوزر برای خودم درست کنم توی هاگیرواگیر و گیج و ویج بازی هایم ناخواسته درست شد و من هم فقط مطالبی رو که در همساده ها می نویسم اونجا هم ثبت میکنم. اصلا اونجا را به عنوان وبلاگ برای خودم نمی شناسم و میشه گفت شاید یک صندوق خانه ای باشد برای اتاقی که در همساده ها دارم . بنابراین اصلا دوست ندارم اونجا علنی بشود .

سلام
عاقبتتون بخیر
شرمنده دیر گفتید به نظرم این صندوق خانه شما لو رفت

بزرگ چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 07:20

سلام
بیا سوته دلان گرد هم آییم
من هم اسکایی شدم ظاهرا از در به دری بهتر است

سلام
...
ما همچنان بلاگفایی می مانیم و البته هرجا که لازم هم باشد سکنی می گزینیم... زنده باد وبلاگ

ناهید سه‌شنبه 12 خرداد 1394 ساعت 20:05

سلااااام
وبلاگ جدید مبارک باشه
می بینم که حسابی نقل مکان کردی ، آفرین
به به شعر مورد علاقه ی من اینجاست این شعر رو خدا بیامرز پدرم انقدر برامون گفته بود که ما هم حفظ شده بودیم ، به خصوص بیت آخر...
تامل برانگیزه نه ؟ :
گفت اگر منبر تو منبر بود
کار مردم نمی کشید به دار !
و ما الان نتیجه شو تو جامعه به عناوین مختلف می بینیم
ممنون همطاف جان

سلااام سلاااام
متشکرم
علاوه بر همساده ها
یه فروشگاه بلاگ اسکایی هم دارم ها
و اینجا می خواهم آرشیو بلاگفا را انتقال دهم ( اگر دوباره رمز نام کاربری ام را فراموش نکنم البته)

مریم یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 17:11

سلام
چقدر قشنگ بود
ممنون همطاف جان ...خیلی بسیار زیاد لذت بردم

سلام
خوشحالم خوشایند بوده
برای خودم هم لذتبخش بید

لیلا شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 11:45 http://leyla-taraghi.blogsky.com

سلام بانو

خودمونیم, دار ,عجب جواب دندون شکنی به منبر داد

سلام دوستم
حقش بود. هرچه خواست مدارا کند دید خیر از رو نمی رود. لازم بود این جواب دندان شکن

دادو شنبه 9 خرداد 1394 ساعت 10:02 http://dado23.blogsky.com

سلام
مناظره در شعر صنعت خوبی است ولی چون بین دو ضد برگزار می شود همیشه بودار می شود !!

سلام
دار مهربان! قصد مناظره نداشته بید ها

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.