ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

شهرری... مادر تهران

سلام

"همین الان، با هر شرایطی که دارید. حتی اگر شده برای رفتن به سفر پول قرض کنید! اگر کسی بهتون تعارف می کنه که همسفرش بشید و میدونید همسفر خوبیه، سعی کنید مرخصی بگیرید یا هر کاری که لازمه برای رفتن انجام بدین رو رسیدگی کنید. برای خودتون برنامه های سفر کوتاه مدت بریزید و به جاهای جدید سر بزنید. یه زندگی ماجراجویانه، همیشه جذاب تر از یه روند کسالت آور و تکراریه."

به گمانم این جملات رو در سایت گردالی خواندم و تلنگری شد برای راهی شدن و سفری دیگر

مقصد اصلی تبریز بید منتهی باتوجه به فاصله زیاد مبدا و مقصد، ترجیح دادم یه توقف و استراحت میان راهی داشته باشم. به روایتی برای مسافرت تنهایی، بهترین گزینه راه هوایی است منتهی برای همطاف جدا از هزینه بالای بلیط هواپیما، آشنایی با همسفران هم، انگیزه خوبی شد برای انتخاب سفرریلی

 ............

شهر ری  از شمال به تهران، از جنوب به قم، از شرق به ورامین و پاکدشت، از غرب به شهرستان‌های اسلامشهر، رباط کریم و زرندیه محدود می‌شود.

شهرت اصلی شهر ری بیشتر به خاطر وجود بارگاه عبدالعظیم حسنی در آن ‌است. به طوریکه تا سال‌ها پیش از آن به (شاه عبدالعظیم) یاد می‌شد، ضمن اینکه این شهر از قدیمی‌ترین مناطق کشور نیز به شمار رفته، آثار باستانی فراوانی را در خویش جای داده‌است.

"ابن قولویه در کامل الزّیارات روایت کرده یکی از اهالی ری گفت بر حضرت ابوالحسن العسکری امام هادی علیه‌السّلام وارد شدم آن جناب از من پرسید کجا بودی؟

عرض کردم به زیارت سیّدالشهدا‌‌ علیه‌السّلام رفته بودم.

 آن حضرت فرمود: بدان! اگر قبر عبدالعظیم‌حسنی علیه‌السّلام را که در نزد شماست، زیارت کرده‌بودی مثل آنست که حضرت حسین‌بن‌علی را در کربلا زیارت کرده باشی"

این روایت آدمی را مصمم می کند که اگر گذرش به پایتخت افتاد حتما سری به ری بزند و زیارتی و ... ( تنها کافیست یه بلیط دو سفره مترو تهیه کنید ^_^ )

و

 ادامه تصاویر در ادامه مطلب  

گویا در قدیم یکی از تفریح‌های مردم تهران این بود که با قطاردودی به حرم حضرت عبدالعظیم بروند

و این روزها مترو جای خود را به قطار دودی داده! بهترین گزینه برای رسیدن به شهر ری و حضرت عبدالعظیم همین مترو است. کافیست خود را به  یکی از ایستگاه‌های خط یک برسانید و سوار قطار شده و در ایستگاه شهر ری پیاده شوید.

و از مترو تا حرم، هم می توانید تاکسی سوار شوید هم اتوبوس. من سوار اتوبوس شدم (خط پارکینگ شهر ری) با پرداخت 400 تومان نزدیک حرم پیاده و پس از عبور از بازارچه حضرتی و بازاربزرگ؛ از ضلع شمالی حرم وارد شدم.

السلام علیک ایها المحدث العلیم، السلام علیک ایها السیدالکریم، السلام علیک ایها الشخص الشریف

امامزادگان حمزه و طاهر نیز در جوار حضرت عبدالعظیم دفن شده اند (امامزاده حمزه در صحن شرقی و حرم امامزاده طاهر در ضلع جنوبی صحن قرار دارد)

سر در آرامگاه (ورودی بازار قدیم)

 نمایی از درون آرامگاه

قسمتی از نقش کاشیکاری نزدیک ضریح  امامزاده طاهر

 

بازاربزرگ شهرری (جدید)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.