ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

معشوقم آرزوست

سلام

 خودمم نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد که عشق وصل می‌شود به مذهب و خدایی شدن و ... این چه حکایتی‌ست!؟

 ...

احتمالا داستان کارگر جوانی که عاشق گوهرشاد خاتون شده بود  و با شرطی که خاتون گذاشت خدایی شد رو شنیدید.

 " جوان گفت آنوقت که عشق گوهر شاد من را بیمار و بى‌تاب کرد هنوز با معشوق حقیقى آشنا نشده بودم ولى اکنون دلم به عشق خدا مى‌طپد و جز او معشوقى نمى‌خواهم . من با خدا مانوس شدم و فقط با او آرام مى‌گیرم"

...

محرم چند سال قبل هم (1380) سریال شب دهم، حیدرنامی، عاشق دختر قجری شد و پس از اصرار بر ازدواج، با شرط دختر مواجه شد "برگزاری ده شب تعزیه در زمان حکومت نظامی رضاخان" و در انتها در اجرای تعزیه به لقا الله پیوست...

...

رُمانی هم چندماه پیش خواندم به نام اسماعیل نوشته امیرحسین فردی.

اسماعیلِ  این داستان، عاشق دخترکی دبیرستانی شد و بی قراری ها و شوریدگی هایش او را به مسجد کشاند و نماز و انقلاب و ...

...

شود پاک از گنه هر کس به کوی عشق می‌آید

که آن دریای بی‌پایان به جوی عشق می‌آید

جز این درگاه باغ دلگشایی نیست عاشق را

اگرچه بوی خون از خاک کوی عشق می‌آید

مگر بی کوشش این دولت نصیب ما شود، ورنه

زما افتادگان کی جستجوی عشق می‌آید؟

صائب تبریزی

نظرات 2 + ارسال نظر
آبانا شنبه 14 آذر 1394 ساعت 21:54 http://abanac.blogsky.com

منم یه مورد عشق بین دوستان سراغ دارم که طرفین از سر نذر و نیاز برای رسیدن به هم، اون قدر غرق معنویت شدن که به کل عوض شدن... اونا هم به هم نرسیدن البته ولی ایمانشون خیلی راسخ شد علی رغم تصور همه...

مریم شنبه 14 آذر 1394 ساعت 06:09 http://40years.blogsky.com

سلام
ظاهرا عشق زمینی هم ( البته امر واقعا تعلق خاطری و عشقی واقعی باشد ) درجات خفیفی از عشق حقیقی است که اگر شرایط روحی فردمساعددباشد می رساندش به سر منزل مقصود .
و خوشا به سعادت انان که طعم عشق الله را چشیدند . حقیقتا که معشوق م آرزوست ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.