ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

میلیونر یه شبه


سلام

...

ارجمند بابا جزو آن گروه مستمری بگیرانی هستند که از بانک‌محترم‌رفاه! حقوق‌ِبازنشستگی خود را دریافت می نمایند. آن هم حضوری و در همان شعبه محله سابق...

حساب بانکی مذکور، کارت هم داشته بید که ایشان اعتقاد به استفاده از کارت و برداشت از راه دور ندارند. بیشتر دوست می‌دارند مقابل یه آدم زنده پول بشمارند و گپ و گفتی هم داشته باشند.

سالها قبل که یارانه برقرار شد من نیز صاحب یه حساب در همان شعبه شدم    ایشان ماهانه مبلغ 50000 تومان (4500 بیشتر از یارانه ) را به حساب همطاف واریز نموده و همطاف نیز سالی سه الی چهاربار به بانک مربوطه مراجعه کرده برای برداشت وجه (خیر حسابم کارت شتاب ندارد )

ارجمندبابا و من، با هم حساب کتاب های دیگری هم داریم. مثلا چندی قبل همطاف از جیب خودش هزینه خرید بلیط قطار را پرداخت کرده بید و ارجمند بابا سربرج 500 هزارتومان برابر با همان مبلغ به حساب همطاف واریز کرد. این را داشته باشید تا بعد...



 

این تصویر آخرین برگه دفترچه همطاف با مانده یک میلیون و خرده ایست


چندی پیش، نزدیکهای غروب رفته بودم دیدن گرامی والدین و حرف پس انداز و بانک و سایر شد که ارجمند بابا دفترچه مرا طلب کردند. تصور می‌کردم دفترچه پیش خودشان باشد، منتهی وقتی با انکارِ ایشان، مواجه شدم کیف قرمز مدارکم رو چک کرده، دیدم دفترچه ام آنجاست. یه نگاه هم به مانده حساب انداختم و مـاجـــرا از آنجا شــــروع شد

دیدم یه میلیون بی زبان در رفاه دارم همینجور ناکارآمد...

چطور شده که این مبلغ در حسابم مانده؟! چک کردم دیدم آخرین واریزی 500 است... یعنی فراموش کرده بودم پس از واریز طلبم توسط ارجمندبابا،پول را بردارم؟؟ چی شده که فراموش کردم چنین مبلغی در این بانک دارم؟ و سوالهای مشابه دیگر همراه یه حس خوشایندِ ذوق کردن که ناغافل یه میلیون به دارایی هایت اضافه شود.

فردایش شال و کلاه کرده راهی بانک شدم. نوبت گرفته و پس از اعلام شماره‌ام به متصدی خانم، دفترچه رو تحویل داده و گفتم: برداشت ... یه میلیون لطفا (با یه لبخند)

خوشبختانه کارمند مربوطه فقط کلمه برداشت رو شنیده بید، چون پرسید: 56 هزار تومان موجوی دارید فرمودید چقدر بردارم؟

همطاف: ها؟!

بلی بلی پس از بررسی و کنکاش حساب، معلوممان شد بی دقتی کارمند قبلی در عملیات بانکی سبب این اشتباه شده است.

2ماه قبل که رفته بودم برای برداشت همان 500 تومان، جناب کارمند همان مبلغ رو تحویلم داد منتهی به جای عملیات برداشت، واریز ثبت کرده بید، منم دفترچه رو بدون بررسی در کیفم گذاشته بودم و البته در سیستم بانکی بعد، اصلاحیه صورت گرفته منتهی در دفترچه نه

...

باد آورده رو باد می برد یعنی این، ها...

 

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
دادو شنبه 12 دی 1394 ساعت 12:03 http://www.dado23.blogsky.com

سلام
باد آورده را باد می برد ، دلخوشی اش می ماند !!

سهیلا چهارشنبه 9 دی 1394 ساعت 18:55 http://nanehadi.blogsky.com

امان از این بانک های دولتی.این بازنشستگان گرامی که میان حقوق بگیرن و بقول شما دوست دارن بشینن و با کارمند بانک گپ و گفت هم داشته باشن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.