ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

خر و بزرگی




 

دل نوشت:

در تداول عام به احمق و نادان "کله خر" می گویند. چرا آیا؟! خر یعنی چی؟


 یه سر به لغتنامه دهخدا و فرهنگ معین زدم البته فرهنگ واژگان فارسی بیشتر کمکم کرد


 " خر به صورت پیشوند در آغاز برخی واژه ها می آید که معنی بزرگ،نتراشیده و ناهموار را می دهد "


 این تعریف با کلماتی که من از خر می شناسم هماهنگی کامل دارد

 خرسنگ کوه = کوهی با سنگهایی بزرگ

خرگوش = حیوانی با گوشهایی بزرگ

خرچنگ = جانوری با چنگ هایی بزرگ

خرمگس= مگسی بزرگ

خرمهره = مهره بزرگ.

 و خر پشته و .....همینارو به یاد دارم


حالا

 نتیجه می گیریم که واژه "خر" به تنهایی بی معناست ( نخیرم اصلاً هم جایگزین الاغ نیست)

حالا با توجه به همینا من نظرم رو در جواب این پست دختر ترشیده دادم... و دوستان گرامی تر از جان سرزنش و نکوهش و هرچه به دهانشان آمد به من گفتن بماند، یه غریبه آشنا منو ملقب به "مرتجع" نمودن!؟

بد کردم فارسی را پاس داشتم آنهم از نوع اصیلش

.

اون بالا عکس خرخاکی ست تو این یکی دیگه موندم به چه مناسبت خر شده! لابد خر حشرات است

 

تازه شَم  تعداد انسان‌هایی که به وسیله *خر کشته می‌شوند، از انسان‌هایی که در سانحه هوایی می‌میرند بیشتر است.

 








*

خر جانوری است که در ایران بسر می برد و همچنین گورخر از جانوران بومی ایران است و نژاد خر از ایران به سایر کشورهای جهان رفت

فرانتز آل تیم – دانشمند ایران شناس آلمانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.