ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

تفاوت در هزینه ها

سلام

امروز آسمان ابریست و هوا دم کرده و گرم


یک

ارجمند بابا، یه سونوگرافی داشتند که بیمارستان دولتی انجام نمی داد و ناچار رفتند مطب آزاد. امروز باید می رفتم بیمه تکمیلی برای تحویل مدارک و گرفتن حواله اش. خداییش در این گرما نمی خواستم از آپارتمان خنک و راحتم خارج شوم.  بهتر دیدم بروم سراغ سایت بیمه آتیه سازان حافظ از آنجا نمایندگی های استان و بعد چند جا تلفن زدم تا متوجه شدم یه دفتر پیشخوان در چناران، خدمات بیمه تکمیلی آتیه سازان را بعهده دارد...  بهتر شد. لااقل دو ساعت ذخیره کردم ( رفت و برگشت به اضافه مسیر درون شهری مشهد حداقل دوساعت می‌شد).

با وَن، مسیر 10کیلومتری رو طی کرده رسیدم چناران. با تاکسی بلوار اصلی رو تا انتها رفته. بعد دومین بلوار شهر تا دفتر پیشخوان کرایه اش شد 500 تومان. چه خوب!

با کمی معطی، کارم انجام شد در برگشت با دیدن بازار، دلم برای محله قدیمی مشهدمان- بلوارِ پررونقِ دستغیب- تنگ شد. با اینکه آفتاب بود دلم قدم زدن خواست.  

.

.

.  با دیدن کلیدسازی بد ندیدم یه یدک از کلیدِ درِ آپارتمانم بسازند تا بدهم گرامی والدین برای روز مبادا.

کمی بالاتر از کلیدسازی، یه فروشگاه پارچه فروشی دیدم. قیمت پارچه توری برای درِ ورودی را پرسیدم، گفت متری 4تومان، البته با عرض 3متر. با گرامی مادر تلفنی هماهنگ کردم و دو متر خریدم. دیدم تا آنجا هستم پارچه ملحفه ای هم بخرم هرچند برای خرید پارچه، تنهایی نمی شود تصمیم گرفت لازم داری کسی کنارت باشد تا نظرش را بپرسی و انتخاب کنی و ... با این حال با مشاوره جناب فروشنده 6 متر هم پارچه دایره آبی! خریدم جمعا شد 42 هزار تومان. به نظرم قیمت هایش مناسب بید^_^

در ادامه، باز به سفارش گرامی مادر رفتم سراغ قنادی تا نیم کیلویی شیرینی دانمارکی تازه، بخرم. به قول خانم فروشنده نه که دیابت دارند این مقدار هم جایزه پرهیز غذایی شان 5 هزار تومان یه جعبه کوچک شد به علاوه  2 تا پشمک شکلاتی حاج عبدالله!


بعد از قنادی سوار تاکسی شدم تا ایستگاه برگشت به گلبهار و ...


دو

آبگرمکنم یا بهتر بگویم پکیج رو خاموش کردم برق و گاز قطع...  با تمام راحت طلبی ام می خواهم ببینم این یکی دو ماهه تابستانی بدون آبگرمکن هزینه قبض گاز چقدر می شود...

لذت کمتر داشتن هم بد نیست ها. ( می دانم آبِ‌گرمِ دردسترس، برای شستشو و حمام و سایر عالیست منتهی می خواهم ببینم با آب گرم‌کردن روی شعله گاز و کمی وقت صرف کردن، قبض بعدی گاز چه مبلغی خواهد شد.کنجکاویست دیگر.

آخرین قبض (کارکرد شمارشگر: 180 و  مبلغ قابل پرداخت: 188000ریال )


 

سه

به احتمال رو به یقین، الان گروهی تعجب خواهند کرد و گروهی ...

شده مثل وام 80 میلیونی مسکن برای پایتخت نشینان... 80میلیونی که با آن اینجا –گلبهار- بدون وام  می‌توان یه آپارتمان دو خوابه 75 متری نوساز خرید. والا

 


 



نظرات 7 + ارسال نظر
ستاریان سه‌شنبه 26 خرداد 1394 ساعت 05:32

سلام
ما که توی خونه باغی به خاطر نداشتن آبگرمکن توفیق اجباری شامل حالمان شده و اخیرا خودمان را بستیم به دوش آبسرد و خیلی هم خوش گذشت
خدا ابوی محترم رو از جمیع بلایا محفوظ نگهدارد و تنش را به ناز طبیبان نیاز مباد

سلام سلام
به قول دادو خان"داشتن و بهینه مصرف کردن چاره‌گری است
در حالیکه نداشتن و کم مصرف کردن ناچاریست !!"
.
خداوند شما را هم برای خانواده هم برای ماهمساده ها، از جمیییییع بلایا حفظ نماید

سهیل چهارشنبه 20 خرداد 1394 ساعت 09:26 http://sobhebahary.blogfa.com

سلام و وقت بخیر
میگم اینطوری اگه پیش بره کم کم شما را چنارونی باید حساب کرد .
اخ از بازار پر رونق دستغیب فرمودید که هنوزه که هنوزه کما بیش همان رونق را دارد .
پکیچ رو که خاموش کردید اونوقت برای ظرفشویی آب گرم روی شعله فراهم می نمایید اما برای استحمام آب گرم از کجا می آورید و خووووو با آب سرد که نمیشه همه اش استحمام نمود . این برای من سوال شده . در ضمن به نظر من بهتر است مبنا را مقایسه اتان را بر اساس شمارشگر کنتور گاز قرار بدهید چون اون طوری که بنده یادم هست هزینه استفاده از یک متر مکعب گاز خانگی در زمستان و تابستان فرق فوکوله . یک نگاهکی به پشت قبض گاز بفرمایید فکر کنم همینگونه باشد .
این وام مسکن را فکر کنم برای شهرهای بزرگ در نظر گرفته اند ، برای گلبهار اینقده وام نمی دهند .

بعد از بلاگفا دیگه اصلا دست و دلم به کامنت گذاری نمی ره . ولی خب فکر کنم با شرایط فعلی باید یک جورایی کنار بیام . از همون اولی که شما این مطلب را نوشتید من آن را خواندم ولی خب کامنت گذاشتن ام نیامد . ببخشید دیگه

سلام سلام
فعلا که مشهدی هستیم از نوع غربت نشینش ( خوو اغلب ساکنین اینجا اونم از نوع مالک، غیرمشهدی هستند. بیشتر از استانهای همجوار ملک خریدند)
منم موافقم با آب سرد نمیشه استحمام کرد منتهی میشه با گرم کردن آب روی گاز و استفاده از وان یا تشت براحتی تمیز شد.
و این مبنا را منم می دانم. به همین خاطر بی خیال انرژی گاز در فصل گرم شدم. براساس این فرمول: فصل سرد= مصرف بالا(شمارشگر) نرخ پایین- فصل گرما با مصرف پایین، نرخ بالا محاسبه می شود .
برای بلاگفا هم کمی صبر...

بزرگ سه‌شنبه 19 خرداد 1394 ساعت 06:39

جند روز پیش در یک رستوران ایرانی چند خانم که یکی دومیز آن طرف تر نشسته بودند ضمن کلی گلایه از روزگار و...عاقبت به این نتیجه رسیدند که بروند(shoping درمانی) فکر میکنم کار آن روز شما هم به نوعی شاپینگ درمانی هم بوده است

چه خوب
چه روش درمانی لذت بخشی
شاید ساخت وبلاگ های فروشگاهی به داشتن حال بهترم هم کمک کند

دادو یکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 16:29 http://dado23.blogsky.com

سلام
گرانی دیوار به دیوار سطح رفاه است ، هرچقدر سطح رفاه بالاتر باشد ، شهر گرانتر می شود ... تهران را با دود و دَمش معرفی می کنند و سایر امکاناتش را نمی گویند در حالیکه شهرهای دیگر را با آب و هوایش می گویند و کمبود امکاناتش را نمی گویند...
داشتن و بهینه مصرف کردن چاره گری است در حالیکه نداشتن و کم مصرف کردن ناچاریست !! انسان های قانع دل بزرگی دارند و روحی سرشار...

سلام
"هرچقدر سطح رفاه بالاتر باشد ، شهر گرانتر می شود"
تا منظور از شهر گران چه باشد. گویا درباره مشهد و اینجا. صرفا گرانی مسکن، صدق می کند. وگرنه در سایر موارد (خوراک، پوشاک، حمل و نقل و سایر) گلبهار گرانتر از مشهد است ها
و
متشکرم

ناهید یکشنبه 17 خرداد 1394 ساعت 05:01

سلام
خدا سلامتت بداره که قانون جبران رو رعایت می کنی و به والدین عزیزت می رسی
از خریدهات خوشم میاد ، چون قیمتهاشم می نویسی این ملحفه طرحش خیلی قشنگه ، ننوشتی عرضش چقده ؟ اگه 150 و نخی باشه قیمتش خیلی مناسبه ...
ولی تو صرفه جویی در مصرف گاز برای دوش گرفتن ، دیگه شورشو در آوردی... دختر خدای نکرده اگه سرما بخوری ، باید دو سه برابر هزینه ی گاز برای دکتر و دارو خرج کنی ...اتفاقا یه خانمه تو فامیلمون هست که قبلنا بیشتر وقتها زمستونا به خاطر صرفه جویی در مصرف گاز ، بخاری رو خاموش می کرد . بعدنا کلیه هاش عفونت کرد و کم مونده بود اونارو از دست بده ...به هر حال درس بزرگی از صرفه جویی گرفت
قیمت آپارتمان در تهران خیلی گرونه ، تازه وام 80 میلیونی باز پرداختش آدمو بیچاره می کنه

سلام نی جانم
متشکرم.شما لطف داری به من
عرض 2متر و نخی (قبل از این یه پارچه نخی دیگه رو انتخاب کردم اون خارجی! بید و متری 20 ت... گفتم چه کاریه نمی خوایم که عمری باشه یکی دوسالی برامون کار کنه کافیه.)
ببم جاان نگران نباش من علاوه بردوش آب سرد، از ترفند گرم کردن آب روی گاز هم بهره می برم
و
خداییش قیمت مسکن در تهران زیادی گرونه. چرا؟

مریم شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 22:21

این عکس بود یا الان گذاشتید ؟
ملحفه قشنگه مبارک باشه
شیرینی ها نووووووووووش جان
به به شکلات پشمکی حاج عبدالله

گویا شما همزمان با پست من اینجا بودین!
الحق شیرینی هاش تازه بود فقط همین چند تا نصیب من شد مابقی رو گرامی مادر برای خودشان ذخیره کرد
و منم موافقم این شکلات پشمکی ها خوشمزه است. به‌به

مریم شنبه 16 خرداد 1394 ساعت 22:19

سلام سلام صد تا سلام
ط.ن.ب
- چه دختر خوبی خدا برای گرامی والدین حفظ تون کنه .
- همطاف جان من خیلی راحت طلب شدم شاید چون قدیما خیلی سختی کشیدم. به عنوان مثال امکان نداره سوار ون یا اتوبوس بشم ...یا با تاکسی می رم یا با آژانس (مدیونید اگه فکر کنید من بچه ی گل سرخم ! یک عمر با این مینی بوسهای قراضه به روستا رفتم ...خسته شدم دیگه !)
- خدا کنه جنس ملحفه ای که خریدید خوب باشه و رنگش نره ... مبارک باشه
- همطاف جان تو رو خدا بی خیال صرفه جویی بشید ! می خواید آب رو روی گاز جوش بیارید و با اون برید حموم ؟! لااله الاالله ! (کو این شکلکی که داره موهاشو کرک و پر می کنه ؟!)
- اینجا هم خونه هایی تو محله های نه چندان مناسب ، خونه در حد 70-80 تومن هست .
فکر می کنم مشهد قیمت خونه ارزونه . هم چنان که قیمت لباسم خیلی ارزونه .خوشششش به حالتون

سلام سلام هزار و سیصد تا سلام
به به می بینم اینجا هم داره راه میوفته ط ن ب گیری
.
برای حمام نگران نباشید حله... دوش آب سرد این روزهای گرم بهترتره
و
درسته مشهد فراوونیه منتهی قیمت مسکن تقریبا سه برابر گلبهاره. البته نظر غیرکارشناسی منه (یکی از دوستان در غرب شهر مشهد آپارتمان دیده 50-60 متری 150 م ) البته خداییش پوشاک و کفش و میوه ارزانست و با کیفیت

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.