ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

ܓ✿ راهی که زیر پاست، راهی دوباره بودܓ✿

ادامه "خرمالـــوی یاد" بلاگفا...

70درصد آب بها، فاضلاب بهاست!

سلام

مسئولیت پرداخت قبوض گرامی والدین، با همطاف است. (از طریق اینترنت عزیز یا سامانه های تلفنی). شخصا از بین هزینه‌های زندگی با این مقوله بیشتر آشنا هستم بعلاوه هزینه حمل و نقل شهری ^_^

دو روز پیش، قبض آب رو تحویلم دادند (دوره زمانی مهر تا انتهای آذر). مصرف همان 13هزار لیتر قبلی منتهی مبلغ، 4 برابر مبلغ قبلی!؟  

آخرِ هفته بید و ادارجات محترم تعطیل... رفتم سراغ خبرگزاریها و دیدم بعــــله این افزایش بها گویا سراسریست

مهندس هاشمی -معاون امور مشترکان آب و فاضلاب مشهد-از افزایش آب بها در کشور توسط شورای اقتصاد خبر داد و افزود:

 برابر با مصوبات ابلاغی هزینه آبونمان* که در چند سال گذشته از روی قبوض حذف شده بود، مجدد از اول مهرماه امسال برقرار شد و همواره با سایر تغییرات در تعرفه ماهانه، به مبلغ هزار تومان بابت آب

 و هزار تومان نیز بابت فاضلاب و به ازای هر واحد تعیین شده بر قبوض اعمال می شود.

یعنی در این قبض هفت هزارتومان فقط آبونمان محاسبه شده و آب بها همان مبلغ قبلیست بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده...

گویا با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، آبونمان از قبوض آب، برق و گاز حذف شد و تا مدتی این اتفاق صورت گرفت اما از مهرماه  سال91 ، شرکت گاز مبلغ آبونمان را به قبوض گاز مصرفی اضافه کرده و مبلغی را متناسب با میزان گاز مصرفی از مشترکان می گیرد. و حالا هم آبونمان آب...

چاره ای نیست. اعتراف می کنم همطاف بارها به ارزان فروشی آب معترض بود. خوو نسبت به برق و گاز و تلفن این آب که ضروری‌تر در نیازهای ماست، کم بهاتر بید که گویا ندای درونی مارا مسئولین مربوطه شنیده و با افزودن آبونمان به قبوض جبران نمودند. فقط رابطه این مهرورزی دولتمردان را با ماه مهر متوجه نَوَشدم!؟

 

 

پ ن:

*آبونمان در لغت به معنای اشتراک است... و به طور معمول در قبوض آب و برق و گاز،برای جبران هزینه‌های نگهداری و تأسیسات و تامین هزینه‌های جاری از مشترکین اخذ می‌گردد.

و  آبونمان آب، مبلغی است که ماهیانه بر حسب کاربری و قطر  انشعاب و تعداد واحد  به صورت ثابت بدون در نظر گرفتن این مهم که مشترک مصرف آب داشته یا نداشته باشد از مشترکین دریافت می‌گردد.

 

اظهارنظرهای جالب تهرانی‌ها در مورد افزایش قیمت آب و برق

مردی 33 ساله ساکن منطقه 22 تهران

"پول آب و برق پایین است البته نسبت به ارزش ذاتی آنها و شاید نسبت به هزینه های تولید. البته این به معنی این نیست که دولت اجازه دارد قیمت ها را اضافه کند. باید در افزایش قیمت های اب و برق به جیب مردم هم نگاه شود. وقتی حقوق دریافتی ما این است پس قیمت آب و برق هم باید همین باشد. وقتی دولت توانست با بهبود وضعیت اقتصادی، افزایش اشتغال، بالارفتن حقوق و افزایش رفاه را در جامعه محقق کند آنوقت بیاید بررسی کند، قیمت هر کالا باید چقدر باشد. وقتی حقوق دریافتی با وضعیت خرج ها و هزینه های روزانه زندگی متناسب و واقعی نیست، تعجبی ندارد که قیمت اب و برق هم واقعی نباشد. در واقع همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید.

و

 مردی 51 ساله ساکن منطقه 10 تهران : "دولت نباید به تولید و عرضه آب و برق به چشم منبع درآمد نگاه کند. دولت یعنی خدمتگذار مردم. وقتی ما در نفت، صنعت، معدن و کشاورزی انقدر درآمد داریم. وقتی در واردات و تجارت و عوارض گمرکی که می گیرند انقدر درآمد داریم. خب دولت بیاد درآمدهای انبوهش را در تأمین نیازهای مردم سرشکن کند. دولت نباید تا پول کم می آورد دست به جیب مردم دراز کند. اگر اول هر سال بخواهد اینطور بنزین و آب و برق و همه چیز گران شود که زندگی بیش از این برای مردم سخت و غیرقابل تحمل می شود."



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.